Bydgoszcz: Daria Barszczyk zaśpiewa w Rzymie podczas beatyfikacji Jana Pawła II

Gimnazjalistka z Bydgoszczy, Daria Barszczyk, zaśpiewa 1 maja na Placu św. Piotra w Rzymie fragment Koronki do Miłosierdzia Bożego, która poprzedzi Mszę św. beatyfikacyjną Jana Pawła II.
Będzie to jedyna Polka, która oficjalnie wystąpi podczas uroczystości na Placu św. Piotra.

– Zgłosiła się do mnie katechetka jednej z bydgoskich szkół i odtworzyła fragment nagrania pięknego śpiewu. Zapytała, czy Daria nie mogłaby reprezentować Bydgoszczy i Polski w Rzymie. Okazało się, że pomysłodawczyni podejmuje się uzgodnienia wszystkiego ze stroną włoską i potrzebuje jedynie wsparcia logistycznego przy wyjeździe – powiedział ks. dr Sylwester Warzyński, rzecznik prasowy diecezji bydgoskiej.

Elżbieta Rybacka jest katechetką w Zespole Szkół nr 28 w Bydgoszczy. Jej kontakty z Włochami sięgają 1991 roku. Przez pewien czas mieszkała nawet w Rzymie, ucząc się języka. – Wiedziałam, że Daria śpiewa. Jednak nie byłam świadoma, że tak pięknie. Czasem z młodzieżą trzeba przygotować oprawę do Mszy świętej. Kiedy zaprosiłam Darię, zaśpiewała cały tekst z pamięci. Wówczas pojawiło się pytanie, dlaczego nie Daria? Dlaczego nie mogłaby zaśpiewać podczas beatyfikacji? – opowiadała.

Katechetka w czasie tegorocznych ferii zimowych odwiedziła we Włoszech swoich przyjaciół. Wcześniej wykonała kilka telefonów, umawiając się m.in. z dyrygentem ks. Marco Frisina. Kapłan jest autorem wielu utworów z zakresu muzyki sakralnej, ścieżek dźwiękowych do filmów oraz oratoriów napisanych dla Jana Pawła II.

Daria uczy się w Zespole Szkół nr 28 w Bydgoszczy. Również od wielu lat amatorsko uczy się śpiewu. Niewidoma nastolatka korzystała z lekcji w jednym z domów kultury i uczestniczyła w warsztatach artystycznych w Ciechocinku. – Nie wiedziałam, że spotka mnie tak wielki zaszczyt. Marzyłam wcześniej o tym, aby pojechać zagranicę. O tym, że jest to akurat Rzym, wierzę, że zdecydował Bóg. Jestem teraz chyba najszczęśliwszą osobą na świecie. Dla mojego serca, dla mojej wiary będzie to niesamowite umocnienie. Pierwsza myśl była taka, że Jan Paweł II chce, abym to była ja. Inaczej by się tak nie stało – powiedziała.

Koszty wyjazdu zostały pokryte przez władze Bydgoszczy oraz biskupa Jana Tyrawę. Ordynariusz wraz z prezydentem miasta wręczyli dzisiaj Darii w czasie specjalnej konferencji prasowej bilety na przelot, rezerwację noclegów, a także vouchery na pobyt w Rzymie. – Jest to wydarzenie, które drugi raz w życiu zapewne się nie powtórzy. Ja chcę tylko wyrazić wielką satysfakcję, że mogę przyczynić się do tego, aby ten wyjazd został zrealizowany. Aby tam, na Placu św. Piotra, Daria mogła reprezentować Bydgoszcz, Polskę i Kościół. To jest taki wkład naszej diecezji w wydarzenie ważne dla całego świata – powiedział bp Jan Tyrawa.

Daria Barszczyk wystąpi również w Bydgoszczy 5 czerwca. Diecezja i miasto organizują wówczas modlitwę dziękczynną za beatyfikację Jana Pawła II. – Wystarczy spojrzeć na Darię i jej uśmiech. To wspaniała dziewczyna, która będzie nas godnie reprezentować. Pieniądze w takich sprawach w ogóle się nie liczą. To wielka duma dla nas wszystkich – powiedział prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.

Dziewczyna wyruszy do Rzymu już 24 kwietnia. Dwa dni później w Rzymie rozpoczynają się próby do uroczystości beatyfikacyjnej.
jm / Bydgoszcz
--
Katolicka Agencja Informacyjna
ISSN 1426-1413; Data wydania: 18 kwietnia 2011
Wydawca: KAI; Red. naczelny: Marcin Przeciszewski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz