Abp Hoser zachęca do kroczenia śladami Jana Pawła II

Do kroczenia śladami Jana Pawła II zachęca abp Henryk Hoser. Biskup warszawsko-praski przypomina, że pontyfikat papieża-Polaka był jednym z najdłuższych w historii Kościoła. - "Było to 27 lat Ojca i Nauczyciela, który niestrudzenie głosił Ewangelię nie tylko swoimi słowami, ale przede wszystkim swoją postawą" - podkreśla arcybiskup.
Odwołując się do postaci papieża, hierarcha zaprasza do pójścia za przykładem apostołów i uczniów Jezusa, którzy w swoim życiu zrealizowali model Chrystusa. Choć przygotowania do wyniesienia na ołtarze Jana Pawła II trwają od miesięcy, to jednak - jak podkreśla abp Hoser - warto zastanowić się, na ile każdy z nas jako chrześcijanin dobrze wykorzystał ten czas. - "Czy sięgnęliśmy pamięcią do spotkań z nim w czasie jego tak licznych podróży do Ojczyzny, czy wróciliśmy do wydarzeń sprzed sześciu lat, gdy towarzyszyliśmy ego śmierci – pyta biskup warszawsko-praski.

Abp Hoser zachęca, by zbliżająca się beatyfikacja Jan Pawła II była momentem naszej pogłębionej refleksji nad nauczaniem papieża-Polaka. "Postawmy sobie pytanie, które z jego tekstów przeczytałem, którymi się przejąłem, którymi się kieruję, czy w końcu sięgam do jego dziedzictwa, gdy mam problem, czy w ogóle on jest moim towarzyszem życia". – "To jest ważniejsze, niż stawianie pomników papieżowi, wieszanie portretów i nadawanie jego imienia" - dodaje.

Uroczystości dziękczynne za beatyfikację Jan Pawła II w diecezji warszawsko-praskiej odbędą się w niedzielę, 1 maja, o godz. 18.00. Mszy św. w katedrze św. Michała Archanioła i św. Florian Męczennika będzie przewodniczył bp Kazimierz Romaniuk.
mag / Warszawa
--
Katolicka Agencja Informacyjna
ISSN 1426-1413; Data wydania: 26 kwietnia 2011
Wydawca: KAI; Red. naczelny: Marcin Przeciszewski

12 komentarzy:

  1. Anonimowy11.3.14

    Błogosławiony Janie Pawle II proszę o wstawiennictwo i uproszenie mi laski uzdrownienia oczu i dar macierzyństwa.Bóg zapłać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy7.4.14

    panie jezu proszę cię o łaskę boża i zdrowie dla mojego taty proszę nie zabieraj nam go i dla córki o dobrane leki ufam tobie jezu z całego serca cię proszę

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy30.7.14

    Kochany Janie Pawle i wszyscy świeci proszę was o zdrowie dla mojej babci, która leży w szpitalu . Dzisiejsza noc jest ostateczna i jeśli przeżyje to bedzie żyć . Proszę jesli to czytacie to pomodlcie sie , bo wiem ze wiara i modlitwa rownież pomaga . Kochany zbawicielu proszę Cie o to aby babcia dała radę tej nocy i przeżyła .

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy6.9.14

    Błagam Cie Janie Pawle II!!!! Wstaw sie za mna o błogosławieństwo bym mogla zajsc w ciążę!!!! Bog zapłać!

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy7.11.14

    Mam mala prośbę aby mój dzidziuś którego nosze pod serduszkiem byl zdrowy. Błagam.... Bóg zaplac

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy9.3.15

    Najukochańszy Ojcze Święty, proszę Cię o zdrowie dla mnie i dla mojej rodziny oraz moich bliskich. Za pokój na Ziemi i w naszej Ojczyźnie, by było do czego wrócić... Bóg zapłać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy9.6.15

    Kochany Ojcze Święty błagam Cie o zdrowie dla mojego nienarodzonego jeszcze dziecka, o pomyślny przebieg ciąży oraz o spokój i siłę dla mojego męża, by to wszystko przetrwał. Wiem, że jesteś naszym ojcem i jak każdy ojciec dbasz o swoje dzieci dlatego z ufnością pokladam w Tobie moje blagania. Bóg zapłać

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojcze Swiety! Patronie rodzin. Powierzam Twej opiece mojego nienarodzonego Synka. Upros dla Niego łaske zdrowia. Niech wszystkie wymiary jego Cialka sie unormuja. Uchron Go od zlego. Wspieraj nas i wypros zdrowie dla mojego nienarodzonego Maluszka. Badz jego Opiekunem od zycia w lonie do konca zycia. Amen!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy12.10.15

    Ojcze Swiety! Patronie rodzin. Powierzam Twej opiece mojego jeszcze nienarodzonego Synka. Upros dla Niego dar zdrowia. Spraw, zeby wszystkie wymiary Jego malutkiego ciala wyrownaly sie, zeby urodzil sie zdrowy. Ojcze Kochany oddaje w Twoja opieke najcenniejsze co mam. Wesprzyj nas u Pana Boga. Chron moje Dzeciatko od momentu zycia w lonie do dnia smierci. Upros dla Niego zdrowie. Amen!!! Panie Boże dopomoż nam prosze!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy28.10.15

    Drogi Ojcze Święty, z całego serca dziękuję Ci za wysłuchanie moich modlitw. W Tobie moja nadzieja i oparcie. To, co wydawało mi się niemożliwe, spełniło się. Kolejny raz zwracam się do Ciebie z prośbą w ciężkich chwilach. Wczoraj wyprowadziłam się i rozstałam z ukochaną osobą. Sprawiłam Danielowi przy tym wiele cierpienia. Od dłuższego czasu obarczałam go problemami i poczuciem winy, wiele razy go okłamałam i oszukałam. Nie zasłużył na takie traktowanie. Wszystko robił dla mnie. Blagam Ojcze Świety, by jego miłość do mnie nie wygasła, by pozwolił mi do siebie wrócić, by przede wszystkim tego chciał. Proszę, aby zaczął ze mną rozmawiać. Pragnę urodzić mu dziecko, stworzyć z nim prawdziwą rodzinę, jakiej obydwoje nigdy nie mieliśmy. Proszę o szybki powrót bez przykrych niespodzianek po drodze. Proszę również o pomoc w walce ze samą sobą i z moim ciężkim charakterem, a także o zdrowie dla nas i naszych bliskich. Blagam kochany Ojcze Święty, pomóż mi ten kolejny raz. Bóg zapłać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy28.10.15

    Drogi Ojcze Święty, z całego serca dziękuję Ci za wysłuchanie moich modlitw. W Tobie moja nadzieja i oparcie. To, co wydawało mi się niemożliwe, spełniło się. Kolejny raz zwracam się do Ciebie z prośbą w ciężkich chwilach. Wczoraj wyprowadziłam się i rozstałam z ukochaną osobą. Sprawiłam Danielowi przy tym wiele cierpienia. Od dłuższego czasu obarczałam go problemami i poczuciem winy, wiele razy go okłamałam i oszukałam. Nie zasłużył na takie traktowanie. Wszystko robił dla mnie. Blagam Ojcze Świety, by jego miłość do mnie nie wygasła, by pozwolił mi do siebie wrócić, by przede wszystkim tego chciał. Proszę, aby zaczął ze mną rozmawiać. Pragnę urodzić mu dziecko, stworzyć z nim prawdziwą rodzinę, jakiej obydwoje nigdy nie mieliśmy. Proszę o szybki powrót bez przykrych niespodzianek po drodze. Proszę również o pomoc w walce ze samą sobą i z moim ciężkim charakterem, a także o zdrowie dla nas i naszych bliskich. Blagam kochany Ojcze Święty, pomóż mi ten kolejny raz. Bóg zapłać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy9.1.16

    Błogosławiony Ojcze proszę Cię o zdrowie dla całej naszej rodziny i by Alcji poprawił się wzrok.Dziękuję za wszystko miej nas w opiece.

    OdpowiedzUsuń