Benedykt XVI obejrzy film „Jan Paweł II. Szukałem Was...”

O polskim papieżu powstało ok. 150 filmów, ale Jan Paweł II i Benedykt XVI obejrzeli zaledwie kilka z nich. W najbliższą sobotę, 9 kwietnia, odbędzie się specjalny pokaz dla Ojca Świętego w Pałacu Apostolskim.
Projekcja filmu „Jan Paweł II. Szukałem Was...” będzie miała charakter prywatny. Weźmie w niej udział Benedykt XVI, kardynałowie, biskupi, współpracownicy papiescy, bliskie osoby Janowi Pawłowi II oraz twórcy filmu.

„Jan Paweł II. Szukałem Was...” był pokazywany w Watykanie dwukrotnie: w grudniu 2010 r. i w lutym tego roku. Podczas drugiego pokazu obecny był m.in. osobisty sekretarz Benedykta XVI, ks. prałat Alfred Xuereb, który zarekomendował papieżowi obejrzenie tego filmu. Polska produkcja wzbudziła w nim tak duże emocje, że przyjechał 10 marca do Krakowa na oficjalną premierę „Jan Paweł II. Szukałem Was...”.

W Krakowie film obejrzał również ks. prałat Sławomir Oder, postulator procesu beatyfikacyjnego Jana Pawła II. Na premierę filmu przyjechał prosto z Watykanu. “Gdyby była taka możliwość, chętnie załączyłbym do procesu ten film jako dokumentację. Mamy do czynienia z prawdziwym człowiekiem, który się śmieje, płacze, kocha, przyjaźni się, cierpi, zachwyca się pięknem świata" - powiedział po pokazie.

Film obejrzał też kardynał Stanisław Dziwisz. “To wielkie przeżycie” - powiedział po premierowym pokazie. “Wszystko wróciło do mnie jeszcze raz, te wszystkie spotkania, te wszystkie podróże... Ten film to bardzo dobre przygotowanie do beatyfikacji Jana Pawła II" - dodał kardynał.

Papież obejrzy włoską wersję filmu „Jan Paweł II. Szukałem Was...”, zatytułowaną „Pellegrino vestito di bianco” („Biały pielgrzym”).
ap / Warszawa
--
Katolicka Agencja Informacyjna
ISSN 1426-1413; Data wydania: 02 kwietnia 2011

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz