Brazylijski biskup: Jan Paweł II prosił, by modlić się o jego nawrócenie

Jan Paweł II prosił, by modlić się o jego nawrócenie - ujawnił brazylijski biskup Diógenes Silva Matthes. Emerytowany ordynariusz diecezji Franca w stanie São Paulo poinformował też, że wielokrotnie obdarowywał Jana Pawła II butami robionymi w jego diecezji, która jest znana w Brazylii jako "zagłębie butów".
Przy okazji wizyt ad limina Apostolorum, składanych co pięć lat przez biskupów w Watykanie, istnieje zwyczaj wymiany prezentów między nimi i papieżem. Za pierwszym razem przy okazji wizyty ad limina bp Matthes chciał zawieść Ojcu Świętemu coś, co stanowi część jego diecezji.

- Zawiozłem buty, specjalnie zrobione dla Jana Pawła II. Wcześniej zadzwoniłem do Nuncjatury Apostolskiej, aby zapytać o numer butów papieża. Nosił numer 43. Zawiozłem buty koloru karminu, powszechnie używane przez Ojca Świętego. Dwa albo trzy razy ofiarowałem Janowi Pawłowi II buty - opowiada bp Matthes.

Wspomina też, że Jan Paweł II zawsze obdarowywał biskupów różańcem i obrazkiem, jednak najmilej wspomina to, co zdarzyło się w styczniu 1980 r. - Wychodziłem z biblioteki, w której Jan Paweł II przyjmował biskupów. Papież poklepał mnie po barku i powiedział: "Nie zapomnij modlić się o moje nawrócenie”. Pomyślałem: jeśli papież prosi o swoje nawrócenie, ja muszę nawrócić się jeszcze bardziej. Te słowa pozostały w moim sercu - podkreśla bp Maatthes dodając: "Często proszę Go, teraz błogosławionego w niebie, aby ciągle wstawiał się o moje nawrócenie".
ks. ak (KAI Manaus) / Franca
--
Katolicka Agencja Informacyjna
ISSN 1426-1413; Data wydania: 25 kwietnia 2011
Wydawca: KAI; Red. naczelny: Marcin Przeciszewski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz