Marek Skwarnicki: zaczyna się życie Jana Pawła II wśród świętych

Myśleliśmy o Karolu Wojtyle jako żywym człowieku mieszkającym wśród nas, a teraz odwraca się jakaś karta i zaczyna się życie Jana Pawła II wśród świętych - powiedział KAI znany pisarz Marek Skwarnicki, którego rad w sprawach poezji zasięgał kiedyś Karol Wojtyła, także już jako papież, m.in. przy redakcji "Tryptyku Rzymskiego".
Skwarnicki wyznał, że sześć lat po śmierci Jana Pawła II jego wyniesienie na ołtarze przyjmuje dosyć naturalnie. - Jego śmierć wywołała wewnętrzny szok, mimo że wiadomo było, sam to obserwowałem, jak bardzo już cierpiał – dodał pisarz.

Po śmierci papieża zaczął się do niego modlić. - Modliłem się do dzisiaj, aż wymodliłem, że nie mając żadnej szansy przyjechania na beatyfikację, zostałem zaproszony przez prezydenta Bronisława Komorowskiego do jego samolotu. Forsy na samolot nie miałem, ani zdrowia na jazdę autobusem, ale zaprosił mnie prezydent. Tylko Jan Paweł mógł to sprawić! To wielkie szczęście, że przyleciałem – zwierzył się poeta w dniu swoich 81. urodzin.
Paweł Bieliński (KAI Rzym) / Watykan
--
Katolicka Agencja Informacyjna
ISSN 1426-1413; Data wydania: 30 kwietnia 2011
Wydawca: KAI; Red. naczelny: Marcin Przeciszewski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz