Włochy: wizerunku bł. Jana Pawła II nie wykorzystywać do ściągania abonamentu


Wizerunku błogosławionego Jana Pawła II nie godzi się wykorzystywać do celów komercyjnych. Przypomniała o tym partia Italia dei Valori (Włochy wartości), w związku z ukazaniem się spotu, namawiającego Włochów do płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego.
Jednym z pierwszych fotogramów 36-sekundowej reklamówki, emitowanej w tych dniach przez publiczną telewizję RAI jest moment wymiany uścisku dłoni pomiędzy papieżem a dalajlamą w Asyżu w październiku 1986 roku.

Krytycy inicjatywy uważają, że dopuszczono się nadużycia, tym bardziej, że Jan Paweł II „jest błogosławionym”, tymczasem abonament, traktowany we Włoszech jako podatek, służy utrzymaniu publicznych mediów znajdujących się w rękach partii politycznych, zamiast pełnić swą misję ogólnospołeczną.
sal (KAI Rzym) / Rzym
--
Katolicka Agencja Informacyjna
ISSN 1426-1413; Data wydania: 09 stycznia 2012
Wydawca: KAI; Red. naczelny: Marcin Przeciszewski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz