Warszawa: koncert „ Trebunie-Tutki w hołdzie Janowi Pawłowi II"

Warszawa: koncert „ Trebunie-Tutki w hołdzie Janowi Pawłowi II"

„ Trebunie-Tutki w hołdzie Janowi Pawłowi II. Nuty Wielkiego Pasterza” – to tytuł koncertu zespołu „ Trebunie-Tutki”, który odbył się w warszawskiej Sali koncertowej im. Witolda Lutosławskiego. Nagranie koncertu ukaże się na płycie jeszcze przed beatyfikacją papieża.

Podczas koncertu wokalista dzielił się też swoimi wspomnieniami związanymi z Janem Pawłem II.

- Przyszła jesień 1978 r. Jak co roku o tej porze górale przyrządzają kapustę. Jako mały chłopiec deptałem ją w beczce. Wtedy akurat w telewizji pojawił się biały dym z Watykanu. Okazało się, że nasego kardynała obrali papieżem. Moja mama chwyciła się za serce i prawie zemdlała. A ja sobie pomyślałem, że taka wielka chwila zastała mnie z nogami w kapuście – opowiadał.

- „Nuty Wielkiego Pasterza” to muzyczne wspomnienie Papieża-Polaka, blisko związanego z górami i ludźmi gór. Są w tej muzyce emocje, jakie towarzyszą wszystkim Polakom na myśl o Janie Pawle II, jest euforia pierwszych miesięcy pontyfikatu, radość osobistych spotkań oraz wzruszenie i żal towarzyszący przy Jego odchodzeniu, chorobie i śmierci - tłumaczył Krzysztof Trebunia-Tutka.

„ Trebunie-Tutki” występują w składzie: Krzysztof Trebunia-Tutka, Anna Trebunia-Wyrostek, Jan Trebunia-Tutka i Andrzej Wyrostek, towarzyszył im cymbalista Robert Czech. Wiele utworów zostało wykonanych w nowych, odświeżonych aranżacjach. Na scenie królował – oprócz górali – saksofonista i pianista Michał Kulenty oraz Warszawski Chór Międzyuczelniany z kościoła św. Anny.

Wśród licznie zgromadzonej publiczności byli zaprzyjaźnieni z zespołem warszawscy artyści, m.in. Włodzimierz Kleszcz. " Trebunie-Tutki" na swoim koncie mają 30 płyt wydanych na całym świecie, w ciągu 15 lat działalności artystycznej.
jg / Warszawa
--
Katolicka Agencja Informacyjna
ISSN 1426-1413; Data wydania: 26 marca 2011
Wydawca: KAI; Red. naczelny: Marcin Przeciszewski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz