Watykan przygotowuje się na przyjazd dziennikarzy na beatyfikację Jana Pawła II

Beatyfikację Jana Pawła II relacjonować będzie co najmniej tysiąc dziennikarzy z całego świata, oprócz czterystu na stałe akredytowanych przy Stolicy Apostolskiej – spodziewa się dyrektor watykańskiego Biura Prasowego o. Federico Lombardi. Właśnie trwa proces akredytacji dziennikarzy za pośrednictwem strony internetowej Watykanu.

Rzecznik Stolicy Apostolskiej zapowiedział, że w związku z dużą liczbą dziennikarzy zainteresowanych uroczystościami beatyfikacyjnymi Jana Pawła II zostanie przygotowana osobna sala dla prasy a w atrium Auli Pawła VI zostaną przygotowane specjalne stanowiska dla komentatorów radiowych i telewizyjnych transmisji na żywo. Również Radio Watykańskie przygotowuje specjalne programy z okazji beatyfikacji – dla pielgrzymów przebywających w tym czasie w Rzymie, także dla Polaków.

Jak podkreślił o. Lombardi, każda beatyfikacja jest propozycją świętości osoby, inspiracją dla chrześcijan, by ukierunkowali swoje dążenia. Natomiast beatyfikacja Jana Pawła II jest propozycją ukazującą współczesnym człowieka modlitwy, świadka wiary, gorliwego apostoła, orędownika Bożego miłosierdzia wszystkim ludziom. To też – co było widać w ostatnich latach – jest propozycja życia w cierpieniu i w chorobie. To wzór dla ludzi, których na co dzień nie dostrzegamy – chorych i cierpiących – mówił dyrektor Biura Prasowego Stolicy Apostolskiej.

Jednocześnie o. Lombardi podkreślił, że beatyfikacja nie będzie dotyczyła aspektów geopolitycznych, filozoficznych czy teologicznych działalności Jana Pawła II, ale jego świętości, która – jego zdaniem – przejawiała się m.in. w głębokiej modlitwie, zwracaniu uwagi na chorych i cierpiących, odwadze przeżywania swego życia i cierpienia w perspektywie wiary. - Jan Paweł II jest wielkim przykładem wiary przeżywanej w codzienności. Wszelkie jego decyzje były motywowane jego życiem chrześcijańskim i wiarą – dodał.

O. Lombardi wspominając relacje Jana Pawła II z mediami podkreślił, że od samego początku jasno pokazał, że nie boi się mediów, a dostrzega w nich możliwość współpracy w przekazie światu orędzia Ewangelii. Z tego powodu zainicjował rozmowy z dziennikarzami na pokładzie samolotu, w czasie kolejnych podróży zagranicznych. – Nie koncentrował się na tym, żeby wskazywać zło, które media czynią, ale wolał pokazywać mediom, w jaki sposób mogą łączyć ludzi. Było to – zdaniem o. Lombardiego – prorocze podejście do mediów: ukazywał zadania, jakie media mają pełnić.

Rzecznik Stolicy Apostolskiej podkreślił również, że Jan Paweł II miał niezwykłą zdolność do komunikowania się z rzeszami ludzi – zarówno słowem, jak i gestem. Dokonywał wysiłku, by przemawiać w językach krajów, do których się udawał z wizytą. Tym samym zwracał uwagę na uniwersalność Kościoła i poszanowanie różnych kultur.
awo (KAI Rzym) / Rzym
--
Katolicka Agencja Informacyjna
ISSN 1426-1413; Data wydania: 29 marca 2011
Wydawca: KAI; Red. naczelny: Marcin Przeciszewski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz