Navarro-Valls: Jan Paweł II był osobą która poznała i pokonała lęk

Jan Paweł II przekonał swoją epokę, że nie można pominąć pytania o Boga – zaznaczył Joaquin Navarro-Valls, podczas spotkania z polskimi dziennikarzami na Uniwersytecie Santa Croce w Rzymie. Były rzecznik Watykanu powiedział też, że głównym tematem pontyfikatu Jana Pawła II było przesłanie: „Nie lękajcie się”. – Był on osobą, która poznała lęk i pokonała go – mówił Navarro-Valls.
Przywołując pierwszą pielgrzymkę Jana Pawła II do Ojczyzny, Navarro-Valls powiedział, że papież Polak w sposób zdecydowany pomagał zrozumieć rodakom, że realny socjalizm bazował na lęku. - Papież chciał pokazać prawdę a nie tylko aparycję prawdy – dodał.

- Dla mnie osobiście był największym świadkiem, który to samo co mówi, to samo przeżywa. Byłoby wielką stratą pogląd, że Jan Paweł II należy już do przeszłości – mówił.

Navarro-Valls wspomniał też swoje ostatnie spotkanie z Janem Pawłem II na dzień przed jego śmiercią. – To był piątek rano, podszedłem do niego, rozpoznał mnie, ale nie chciałem go męczyć. Nie potrzebne były słowa. Ucałowałem jego rękę. W ostatnich chwilach, widziałem bogactwo życia, które dobiega końca. Pierwszą modlitwą jaka została odmówiona po jego śmierci nie była wcale modlitwa za zmarłych, ale Te Deum jako dziękczynienie za całe jego życie. To było coś spontanicznego – wspominał rzecznik Watykanu.

Zapytany, czy brakuje mu Jana Pawła II odpowiedział, że - nie. - Codziennie spędzałem z papieżem 2-3 godziny. Teraz mogę być z nim w kontakcie 24 godziny na dobę – wyznał.

Joaquin Navarro-Valls był dyrektorem Biura Prasowego Stolicy Apostolskiej i zarazem rzecznikiem Stolicy Apostolskiej w latach 1984-2006. Po śmierci Jana Pawła II w 2005 r. kontynuował pracę na stanowisku szefa watykańskiego biura prasowego do 11 lipca 2006 r.. Zastąpił go ks. Federico Lombardi SJ.
awo (KAI Rzym) / Rzym
--
Katolicka Agencja Informacyjna
ISSN 1426-1413; Data wydania: 02 kwietnia 2011
Wydawca: KAI; Red. naczelny: Marcin Przeciszewski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz