Warszawa: wzruszenie i wspomnienia - akredytowani w Polsce dyplomaci obejrzeli film „Jan Paweł II... Szukałem Was”

Około 100 osób, ambasadorowie oraz pracownicy placówek dyplomatycznych, obejrzało w stołecznym kinie „Kultura” film „Jan Paweł II... Szukałem Was”. Specjalny zamknięty pokaz odbył się z inicjatywy Nuncjusza Apostolskiego w Polsce abp. Celestino Migliore. Po projekcji dyplomaci byli wyraźnie wzruszeni, chętnie też wspominali swoje spotkania z Janem Pawłem II.

Film „Jan Paweł II... Szukałem Was” to pełnometrażowy dokument o życiu i przesłaniu, jakie pozostawił po sobie Jan Paweł II. Jego reżyserem jest Jarosław Szmidt, zaś muzykę skomponował Michał Lorenc. Film pokazywany był już w polskich kinach, a także w Sejmie RP, Parlamencie Europejskim i Watykanie.

Specjalny pokaz dla przedstawicieli korpusu dyplomatycznego akredytowanego w naszym kraju, jaki odbył się w warszawskim kinie „Kultura”, zorganizowała Nuncjatura Apostolska w Polsce. W rozmowie z KAI Nuncjusz abp Celestino Migliore wyraził radość, że tak wielu dyplomatów odpowiedziało na jego zaproszenie, wyrażając w ten sposób swój szacunek dla Jana Pawła II. „Wielu z nich jest naprawdę wzruszonych osobą, świętością i przesłaniem Jana Pawła II. Obejrzenie tego filmu to dobry sposób, by przygotować się do beatyfikacji” - stwierdził abp Migliore.

W jego opinii dokument o papieżu - Polaku pokazuje jakim autorytetem moralnym dla świata był Jan Paweł II. „Dla mnie Jan Paweł II był właściwym człowiekiem we właściwym czasie. „Jego umiłowanie Boga i człowieka pozwoliło mu wnieść nieoceniony wkład w historię nie tylko Kościoła ale i całe ludzkości” - stwierdził Nuncjusz Apostolski w Polsce.

Po seansie wielu z zaproszonych gości podkreślało swoje wzruszenie, wspominając także spotkania z Janem Pawłem II. „Przypomniał mi się mój ojciec” - powiedział KAI Francisco Fernández-Fábregas, ambasador Królestwa Hiszpanii w Polsce. Dyplomata przyznał, że miał okazję spotkać Jana Pawła II, od którego otrzymał różaniec. Jednocześnie ambasador podkreślił, że Hiszpanie, nie mniej niż Polacy oczekiwali na beatyfikację papieża Wojtyły. Choć – jak przyznał ambasador Fernández-Fábregas - Hiszpanie woleliby, by Jan Paweł II „był świętych natychmiast”.

Edgardo Manuel, chargé d’affaires Ambasady Filipin w Polsce podkreślił, że dokument o Janie Pawła II przypomniał mu jego pracę w ambasadzie przy Stolicy Apostolskiej w latach 80. XX wieku. „Pracowałem tam jako drugi sekretarz ambasady i miałem okazję dwukrotnie spotkać Jana Pawła II. Kiedy z nim rozmawiałem, miałem gęsią skórkę. Otaczała go swego rodzaju aura” - wspominał dyplomata.
rl (KAI) / Warszawa
--
Katolicka Agencja Informacyjna
ISSN 1426-1413; Data wydania: 28 kwietnia 2011
Wydawca: KAI; Red. naczelny: Marcin Przeciszewski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz