Zawiózł przyszłego papieża na konklawe

 Niedziela Ogólnopolska 41/2008 
Br. Marian Markiewicz, ze Zgromadzenia Braci Serca Jezusowego
Co to była za radość! Byłem wtedy w Kolegium, oglądaliśmy transmisję telewizyjną. Gdy ogłoszono wybór, to z tej radości podrzucałem w górę jednego z księży i, trzymając go na ramionach, biegałem z nim po całej sali. Szybko zaczęli przyjeżdżać do nas dziennikarze z różnych krajów. Pokazywaliśmy im, gdzie mieszkał kard. Wojtyła. Filmowali wszystko. Nie mieli materiałów filmowych, bo Kardynał w dziennikarskich rankingach zajmował dość daleką pozycję. Dość szybko również dzwoniono z Pałacu Apostolskiego, szukając ks. Dziwisza. Ojciec Święty chciał, żeby ks. Stanisław jak najszybciej do niego przyszedł. Łączyła ich wspaniała przyjaźń i doskonała współpraca. Pamiętam, że gdy do kard. Wojtyły przychodzili ludzie z różnymi sprawami, to on odsyłał ich do ks. Stanisława, mówiąc: „Niech Stasio to zapisze, idźcie do Stasia”.
Z ks. Dziwiszem spotkaliśmy się następnego dnia, gdy przyjechał na kolację do Kolegium Polskiego. Byliśmy w gronie zaufanych osób, więc swobodnie pytaliśmy o wszystkie szczegóły. Po kolacji ks. Dziwisz poprosił, żebyśmy spakowali rzeczy, które zostały, i zawieźli je do Watykanu. Były to rzeczy osobiste, trochę garderoby i książki. Pojechaliśmy w trójkę: ks. Dziwisz, rektor i ja. Wjechaliśmy na dziedziniec św. Damazego. A potem poszliśmy do tzw. papieskiej windy. Malutka, wyłącznie dla Ojca Świętego i jego najbliższych współpracowników, znajdowała się w głębi, po prawej stronie placu. Ks. Dziwisz specjalnym kluczem uruchomił windę i pojechaliśmy na górę. Papież był wtedy w kaplicy. Jak zobaczyliśmy Ojca Świętego, od razu padliśmy na kolana. Po chwili ks. Dziwisz powiedział, żeby podejść i przywitać się z Ojcem Świętym. „Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus” – mówimy. „Na wieki wieków – odpowiedział Papież i po góralsku dodał: „A cóż się tak po nocach włóczycie?”. A my: „Przyszliśmy Ojca Świętego odwiedzić”. „A jak żeście przyszli, to chodźcie, to może jako w tej chałupie nie zginiemy” – odpowiedział. Zamknął brewiarz i poszliśmy oglądać papieskie pokoje. Ojciec Święty wspominał, jak był przyjmowany przez Pawła VI, pokazywał, w którym to było pokoju i przy którym biurku. Przyglądałem się Ojcu Świętemu. Patrzę na niego, a on taki piękny w tych białych szatach. Ale patrzę na dół, a Papież stoi w polskich kapciach z siwego pluszu. I to mi tak jakoś nie pasowało do tego dostojnego stroju.

Za: Krzysztof Tadej, „Świadkowie świętości”

To właśnie br. Marian Markiewicz zawiózł kard. Karola Wojtyłę z Kolegium Polskiego w Rzymie na konklawe w październiku 1978 r.

45 komentarzy:

  1. Anonimowy24.6.13

    Ojcze Święty proszę Cię bardzo o dar uzdrowienia z mojej choroby wstaw się za mną do ojca swego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy3.7.13

    Kochany Ojcze Święty, wysłuchaj proszę nas wszystkich dja ukojenie i nadziję. Proszę Cię o łaskę dośwaidczenia miłości małżeńskiej i rodzicielskiej, abym na swoje drodze spotkała kochającą osobę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy3.7.13

    Błogosławiony Ojcze Swięty prosze o zdrowie dla Andrzeja, o naprawienei relacji z Romanem i błogosławieństwo dla członków naszej rodziny , znajomych i bliskich

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy4.7.13

    Proszę Cie Ojcze Święty o pomoc w pokonaniu swoich słabości, abym nie ulegał złym nawykom, proszę o miłość Kasi :-) abyśmy byli razem. Amen. Dziękuje Ojcze Święty za Twoje wsparcie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy8.7.13

    Błogosławiony Ojcze Święty, proszę Cię o opiekę, zdrowie i łaski dla mnie i mojej rodziny, a szczególnie dla Weroniczki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy29.7.13

    Ojcze Święty Janie Pawle II pragnę prosić Cię o wstawiennictwo Twoje u Pana Boga w sprawie mojej wnusi Kamilki o Cud uzdrowienia fizycznego i psychicznego. Wierze że Twoja wiara i modlitwa dotrze do Pana Boga i Cię wysłucha.

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy30.11.13

    blogosławiony Janie Pawle || prosze cie o zdrowie dla ojca.amen

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy30.11.13

    blogosławiony Janie Pawle || prosze cie o zdrowie dla ojca.amen

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy30.11.13

    blogosławiony Janie Pawle || prosze cie o zdrowie dla ojca

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy26.1.14

    Błagam cię Janie Pawle II o dar uzdrowienia mnie z lęku nerwicy i strachu. Proszę o to abym znalazła dobrą pracę. Błogosławiony moje dzieci i nas wszystkich w domu. Bądź z nami cały czas.

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy25.3.14

    Ojcze Święty Janie Pawle II błagam Cię o dar macierzynstwa, proszę nie opuszczaj mnie.Amen.

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy30.3.14

    Ojcze Święty błagam o łaskę znalezienia miłości Mężczyzny. Amen.

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy31.3.14

    Blogoslawiony Ojcze sw,Janie Pawle ||,prosze o wstawiennictwo Bogu znanej intencji,o zgode w rodzinie i nawrocenie dzieci.....

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy2.4.14

    Ojcze Swiety prosze Cie o laske uzdrowiena dla Krystyny.z ciezkiej choroby

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy4.4.14

    Ojcze Swiety prosze Cie wstaw sie u Boga i wypros laske zdrowia z choroby nowotworowej dla Krystyny

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy9.4.14

    Blogoslawiony Ojcze Swiety Janie Pawle || ulituj sie nademna i wstaw sie za mna ,upros Syna Milosiernego o wyjscie z tej ciezkiej sytucji w jakiej sie znajduje,o uwolnienie z leku i strachu,o zgode miedzy dziecmi i ich powrot do kosciola,prosze,,,,,,,Ojcze Ty wiesz co mi lezy na sercu, Ty wiesz o czym marze czego pragne i kogo kocham,prosze modl sie i pomoz mi abym wyprostowala moje drogi prowadzace do jedynego mezczyzny mojego serca,bez ktorego strasznie trudno zyc,dodaj nam wiary,cierpliwosci i wytrwalosc,pomoz nam przetrwac czas rozlaki dajac sile i pokoj,.....Twoja czcicielka S

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochany Janie Pawle II prosze wyproś łaske przebaczenia i pojednania dla Angeliki i Filipa i połącz ich Sakramentem Małżenstwa a dla Zuzanki łaske zdrowia i miłości rodziców. Proszę wypros im uzdrowienie duszy, serca i milosci.

    OdpowiedzUsuń
  18. Anonimowy22.4.14

    Błogosławiony Janie Pawle proszę Cię o wsparcie finansowe i wyjście z moich długów ja już nie daję rady .błagam Cię ratuj mnie

    OdpowiedzUsuń
  19. Anonimowy25.4.14

    Błogosławiony Ojcze Święty dziękuje za wstawiennictwo u Boga i modlitwę za te dary które do tej pory otrzymałam przede wszystkim za dar bycia dobrą matką i żoną. Litościwy Ojcze Janie Pawle mam wspaniałych zdrowych dwóch synów i kochającego męża więc w zasadzie nie powinnam prosić o nic więcej ale modlę się jeszcze o wstawiennictwo u Najświętszej Maryi o łaskę posiadania zdrowej córeczki.Niech Bóg ma w opiece całą moją rodzinę Amen

    OdpowiedzUsuń
  20. Anonimowy26.4.14

    Błogosławiony Janie Pawle II za wstawiennictwem u Boga uproś łaskę uzdolnienia do nauki dla mego syna Karola.

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowy26.4.14

    Ojcze Święty wstaw się za mną i za moją rodziną , spraw żeby stał się cud i żebym nigdy więcej nie cierpiała . Amen

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy26.4.14

    Ojcze Święty miej nas w swojej opiece. Kochamy Cię i cieszymy się z jutrzejszego WIELKIEGO dnia. Amen.

    OdpowiedzUsuń
  23. Anonimowy27.4.14

    Dziękujemy CI BOŻE za Świętego Jana Pawła II !

    OdpowiedzUsuń
  24. Anonimowy27.4.14

    Święty Janie Pawle II proszę z całej mojej miłości o opiekę dla mojego wnuka Igora.Amen

    OdpowiedzUsuń
  25. Anonimowy27.4.14

    ŚWIĘTY JANIE PAWLE II, DZIĘKUJE ZA WSZYSTKO CO ZA TWOIM WSTAWIENNICTWEM STAŁO SIĘ DOBRE W MOIM ŻYCIU. PROSZĘ CIĘ O ZDROWIE DLA MNIE I CAŁEJ MOJEJ RODZINY, O UŁOŻENIE TRUDNYCH SPRAW RODZINNYCH I MIŁOŚĆ W RODZINIE, O SZCZĘŚLIWY POWRÓT CÓRKI Z PODRÓŻY DO DOMU, O PRACĘ DLA SYNA. AMEN

    OdpowiedzUsuń
  26. Anonimowy27.4.14

    Święty Janie Pawle II przez Twoje wstawiennictwo daj zdrowie bratu.

    OdpowiedzUsuń
  27. Anonimowy28.4.14

    OJCZE ŚWIĘTY PROSZE CIE O UZDROWIENIE DLA MOJEJ SIOSTRY BŁAGAM CIE.

    OdpowiedzUsuń
  28. Anonimowy30.4.14

    Kochany Ojcze Swiety blagam cie o uzdrowienie mojego meza on cierpi bardz I nikt nie moze jemu pomuc I ja wierze ze tylho Ty Swiety Ojcze Z naszym Bogiem mozecie jemu pomuc BLAGAM cie AMENt

    OdpowiedzUsuń
  29. Anonimowy20.8.14

    KochanyOjcze Swiety Blagam Cie calym sercem o zdrowie dla mojego synka .Oby wszystko dobrze sie skonczylo i prosze zeby to byla jakas drobnostka.Blagam tak bardzo go kocham i zycie bym za niego oddala.Ojcze Swiety blagam zeby on nie mial tej strqsznej choroby i oby wszystko sie dobrze ulozylo.Prosze o To i o wsawiennictwo u Boga .Blagam Blagam Blagam niech wszystko sie dobrze skonczy.Kocham Cie i pokladam w Tobie wiare .Amen

    OdpowiedzUsuń
  30. Anonimowy20.8.14

    Ojcze Swiety blagam Cie calym mym sercem o zdrowie dla Mojego Syneczka Blag oby to byla jakas drobnostka i oby wszystko sie dobrze skonczylo .Miej go w swojej opiece w Tobie i Bogu pokladam me wiare .Blagam oby to nie bylo nic zlego .Amen

    OdpowiedzUsuń
  31. Anonimowy20.8.14

    Kochany Ojcze Swiety jak codzien blagam o zdrowie dla Mojego synka.Oby dobrze sie rozwijal tak jak inne zdrowe dzieci.Oby wszystko dobrze sie skonczylo i oby to byka jakas blahostka .Blagam calym sercem.Tak bardzo sie boje .Ufam i wierze ze wysluchasz mych prosb .Blagam Blagam Blagam o jego 100%zdrowie.Amen

    OdpowiedzUsuń
  32. Anonimowy21.8.14

    Ojcze Swiety calym sercem blagam Cie o zdrowie dla Mojego synka.Blagam oby wszystko dobrzr sie akonczylo i oby to byla jakas blahostka.Ufam Ci i wierze w Tobie pokladam swe nadzieje .Blagam Calym sercem wysluchaj mych prosb.Amen

    OdpowiedzUsuń
  33. Anonimowy22.8.14

    Ojcze Swiety blagam o zdrowie dla Synusia Mojego .Blagam oby wszystko sie dobrze skonczylo i oby to byla jakas blahostka po ktorej wszystko wroci do normy.Blagam Ojcze swiety calym mym sercem .Blagam blagam blagam Amen .

    OdpowiedzUsuń
  34. Anonimowy23.8.14

    Kochany Ojczr Swiety Blagam calym sercem o to co zawsze o zdrowie dla Mojgo Skarba o to by wszystko sie dobrze skonczylo.Blagam zeby to byla jakas blahosymtka .Blagam Ojcze Swiety wysluchaj mych prosb.Blagam ....Oddalabym wszystko za jegobzdrowie i szczescie .Tak bardzo go kocham.Blagam Ojcze niecj wszystko sie dobrze zakonczy.Amen.

    OdpowiedzUsuń
  35. Anonimowy1.9.14

    Kochany Ojcze Swiety Bkagam o zd4owie dla mojego Synka...i oto zeby jutro badania dobrzecwyszky i o to zeby to co go teraz dreczy to byla jakas drobnostka Blagam calym sercem Ojcze Swiety Wysluchaj moich prosb AMEN

    OdpowiedzUsuń
  36. Anonimowy15.9.14

    Kochany Ojcze Swiety Blagam calym sercem o zdrowie dla synka meza rodzicow i braci a takze o ich bezpieczenstwo.Blagam chron przed wojna i zlymi ludzmi.Blagam calym sercem .Amen

    OdpowiedzUsuń
  37. Anonimowy2.11.14

    Ojcze ratuj dzis

    OdpowiedzUsuń
  38. Anonimowy10.2.15

    Ojcze święty dziękuję za to,że mnie wysluchales i wstawiles się z moją prośbą u pana boga. Jestem spokojna i szczęśliwa, Bóg zaplac

    OdpowiedzUsuń
  39. Anonimowy2.4.15

    Kocham Cię Ojcze Święty...

    OdpowiedzUsuń
  40. Anonimowy2.4.15

    Kocham Cię Ojcze Święty, pomóż mi być dobrą matką dla moich dzieci,a moim dzieciom pomóż pokonać lęki które ich trapią...kocham

    OdpowiedzUsuń
  41. Anonimowy2.4.15

    Kocham Cię Ojcze Święty, pomóż mi być dobrą matką dla moich dzieci,a moim dzieciom pomóż pokonać lęki które ich trapią...kocham

    OdpowiedzUsuń
  42. Anonimowy8.6.15

    Ojcze Swiety prosze z calego serca wstaw sie za mna abysmy mogli miec drugie upragnione dziecko.

    OdpowiedzUsuń
  43. Anonimowy7.7.15

    Kochany Ojcze Swiety błagam Cie z Calego serca o uwolnienie mnie z choroby psychicznej ty wiesz o co chodzi znasz moje mysli..Prosze z calego serca o twoje wstawiennictwo u Pana Boga naszego..Ufam Tobie Ojcze...

    OdpowiedzUsuń
  44. Anonimowy19.7.15

    KOCHANY OJCZE SW JP II MIEJ W OPIECE PATRONIE RODZINE POMOZ WYBRNAC Z PROBLEMOW KREDYTOWYCH UFAM ZE LASKI WYPROSISZ U TROJCY SW WIERZE ZE ZMODLITWA NASTAPI -CUD -AMEN-antoni

    OdpowiedzUsuń